Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intergenerational Community Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00074143" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00074143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intergenerational Community Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is a sequel to an earlier project whose results were presented at previous ECER conferences (Helsinki, Berlin) which dealt with intergenerational learning in the family. This follow-up four-year project called INTERGENERATIONAL LEARNING ACROSSSOCIAL ENVIRONMENTS focuses, besides workplace and school learning also on intergenerational community learning. Our two theoretical starting points are the concept of lifelong learning and the concept of intergenerational learning, the latter of which is understood by us as "a process aiming to bring people together through purposeful, mutually beneficial activities supporting greater understanding and respect between generations which can help build community coherence" (Fischer, 2008, p. 8). It is the very environment of communities and community education, i.e.

  • Název v anglickém jazyce

    Intergenerational Community Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is a sequel to an earlier project whose results were presented at previous ECER conferences (Helsinki, Berlin) which dealt with intergenerational learning in the family. This follow-up four-year project called INTERGENERATIONAL LEARNING ACROSSSOCIAL ENVIRONMENTS focuses, besides workplace and school learning also on intergenerational community learning. Our two theoretical starting points are the concept of lifelong learning and the concept of intergenerational learning, the latter of which is understood by us as "a process aiming to bring people together through purposeful, mutually beneficial activities supporting greater understanding and respect between generations which can help build community coherence" (Fischer, 2008, p. 8). It is the very environment of communities and community education, i.e.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů