Mezigenerační učení v komunitě : obsah a podnímky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081429" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezigenerační učení v komunitě : obsah a podnímky
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se soustřeďujeme na mezigenerační učení v komunitě. Hlavní výzkumnou otázkou je "co a jak se vzájemně učí příslušníci různých generací a jaké mají příležitosti k vzájemnému učení v prostředí komunit a komunitního vzdělávání". Hlavní výzkumnáotázka je zarámována tématy mezigenerační spolupráce, sdílení, vztahů a vzájemné podpory. Teoretickými východisky jsou pro nás dva koncepty: koncept celoživotního učení a koncept mezigeneračního učení, jež chápeme jako "postup, který si klade za cíl přivést lidi dohromady cílevědomými, vzájemně prospěšnými aktivitami, které podporují větší porozumění a respekt mezi generacemi, a mohou přispět k budování soudržnosti komunit" (Fischer, 2008, s. 8). Právě do prostředí komunit a komunitního vzdělávání, konkrétně soustřeďujeme svoji výzkumnou pozornost na mezigenerační programy. Navrhovaný příspěvek vychází z první kvalitativní fáze čtyřletého projektu. Ta je postavena na výzkumné technice tzv. obserview, tzn.
Název v anglickém jazyce
Intergenerational learning in the community : content and conditions
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on intergenerational learning in the community. The main research question is "what and how they are taught members of different generations and what are the opportunities for mutual learning in the communities and community education."The main research question is framed themes of intergenerational cooperation, sharing, relationships and mutual support. Theoretical bases for us are two concepts: the concept of lifelong learning and the concept of intergenerational learning, which isunderstood as "a procedure that aims to bring people together purposive and mutually beneficial activities which promote greater understanding and respect between generations and may contribute to building community cohesion"(Fischer, 2008, p. 8). Now into community and community education, specifically concentrating its research focus on intergenerational programs. The suggested contribution is based on the first qualitative phase of the four-year project. It is based on a research tech
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů