Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers learning across generations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066371" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066371 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/contribution/22284/" target="_blank" >http://www.eera-ecer.de/ecer-programmes/conference/8/contribution/22284/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers learning across generations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the following research question: What and how do teachers of different generations learn and which opportunities for mutual learning do they get in various situations in school life? Researching intergenerational learning of teachersin the school, the researcher wants to focus on informal and nonformal intergenerational learning. Learning in the workplace is a relatively traditional research topic (Novotný, 2009) while its intergenerational dimension has received less interest (Spannring, 2008). School staff however consists and is bound to consist of members of different generations, mainly due to the shifting retirement age and the ensuing longer period of economic activity among seniors. Age diversity at the workplace may bringa number of benefits, e.g.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers learning across generations

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the following research question: What and how do teachers of different generations learn and which opportunities for mutual learning do they get in various situations in school life? Researching intergenerational learning of teachersin the school, the researcher wants to focus on informal and nonformal intergenerational learning. Learning in the workplace is a relatively traditional research topic (Novotný, 2009) while its intergenerational dimension has received less interest (Spannring, 2008). School staff however consists and is bound to consist of members of different generations, mainly due to the shifting retirement age and the ensuing longer period of economic activity among seniors. Age diversity at the workplace may bringa number of benefits, e.g.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-07234S" target="_blank" >GA13-07234S: Mezigenerační učení v různých sociálních prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů