A model of academic procrastination based on the theory of psychological reactance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00052001" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00052001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Model akademickej prokrastinácie vychádzajúci z teórie psychologickej reaktancie
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok je zhrnutím výskumu týkajúceho sa vzťahu akademickej prokrastinácie a psychologickej reaktancie, s následným návrhom kauzálneho modelu situačnej prokrastinácie a svedomitej práce. Výskumnú vzorku tvorilo 105 študentov VŠ, ktorým bol rozdaný súbor škál merajúcich rôzne aspekty prokrastinácie a reaktancie. Pozitívny vzťah sa potvrdil. Výsledný model zahŕňa okrem reaktancie tiež úzkosť, averziu voči úlohe a výkonovú motiváciu.
Název v anglickém jazyce
A model of academic procrastination based on the theory of psychological reactance
Popis výsledku anglicky
The contribution is an overview of a recent study which dealt with the relationship between academic procrastination and psychological reactance. 105 university students completed a set of scales measuring various aspects of procrastination and reactance. The hypothesis about a positive relationship was confirmed. A causal model of procrastination and conscientious approach to work is proposed, which includes the dimensions of reactance, task aversiveness, anxienty, and achievement motivation.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů