Ideální model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050055" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ideální model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je věnován zkoumání didaktických materiálů určených učitelům základních škol. V současné době je učitelům k dispozici velké množství digitálních učebních materiálů. Například metodický portál RVP (http://rvp.cz/) nabízí šest tisíc podobných dokumentů pro učitele, kteří je mohou ?bez podrobných metodických návodů či složitých úprav využívat jako kostičky stavebnice Lego?. Zajímá nás, jak je v těchto dokumentech prezentována ideální vyučovací hodina. Předpokládáme, že didaktické materiály obsahují ideová sdělení, a budeme se snažit tento diskurs analyticky rozkrýt. Vedle analýzy ideových poselství dokumentů portálu RVP se dále zaměříme na to, které materiály z materiálů dostupných na portálu RVP učitelé reálně využívají. Použijeme přitom statistiky návštěvnosti na tomto portálu a četnost stahování jednotlivých dokumentů. Tímto způsobem lze vysledovat, které tematické oblasti učitele nejvíce zajímají, a tak poukázat na jejich vzdělávací potřeby.
Název v anglickém jazyce
Ideal model of teaching, Instructions for the kit
Popis výsledku anglicky
Příspěvek je věnován zkoumání didaktických materiálů určených učitelům základních škol. V současné době je učitelům k dispozici velké množství digitálních učebních materiálů. Například metodický portál RVP (http://rvp.cz/) nabízí šest tisíc podobných dokumentů pro učitele, kteří je mohou ?bez podrobných metodických návodů či složitých úprav využívat jako kostičky stavebnice Lego?. Zajímá nás, jak je v těchto dokumentech prezentována ideální vyučovací hodina. Předpokládáme, že didaktické materiály obsahují ideová sdělení, a budeme se snažit tento diskurs analyticky rozkrýt. Vedle analýzy ideových poselství dokumentů portálu RVP se dále zaměříme na to, které materiály z materiálů dostupných na portálu RVP učitelé reálně využívají. Použijeme přitom statistiky návštěvnosti na tomto portálu a četnost stahování jednotlivých dokumentů. Tímto způsobem lze vysledovat, které tematické oblasti učitele nejvíce zajímají, a tak poukázat na jejich vzdělávací potřeby.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0752" target="_blank" >GA406/09/0752: Komunikace ve školní třídě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů