Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ideální model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050055" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ideální model vyučování v didaktických materiálech pro učitele aneb Návod ke stavebnici

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován zkoumání didaktických materiálů určených učitelům základních škol. V současné době je učitelům k dispozici velké množství digitálních učebních materiálů. Například metodický portál RVP (http://rvp.cz/) nabízí šest tisíc podobných dokumentů pro učitele, kteří je mohou ?bez podrobných metodických návodů či složitých úprav využívat jako kostičky stavebnice Lego?. Zajímá nás, jak je v těchto dokumentech prezentována ideální vyučovací hodina. Předpokládáme, že didaktické materiály obsahují ideová sdělení, a budeme se snažit tento diskurs analyticky rozkrýt. Vedle analýzy ideových poselství dokumentů portálu RVP se dále zaměříme na to, které materiály z materiálů dostupných na portálu RVP učitelé reálně využívají. Použijeme přitom statistiky návštěvnosti na tomto portálu a četnost stahování jednotlivých dokumentů. Tímto způsobem lze vysledovat, které tematické oblasti učitele nejvíce zajímají, a tak poukázat na jejich vzdělávací potřeby.

  • Název v anglickém jazyce

    Ideal model of teaching, Instructions for the kit

  • Popis výsledku anglicky

    Příspěvek je věnován zkoumání didaktických materiálů určených učitelům základních škol. V současné době je učitelům k dispozici velké množství digitálních učebních materiálů. Například metodický portál RVP (http://rvp.cz/) nabízí šest tisíc podobných dokumentů pro učitele, kteří je mohou ?bez podrobných metodických návodů či složitých úprav využívat jako kostičky stavebnice Lego?. Zajímá nás, jak je v těchto dokumentech prezentována ideální vyučovací hodina. Předpokládáme, že didaktické materiály obsahují ideová sdělení, a budeme se snažit tento diskurs analyticky rozkrýt. Vedle analýzy ideových poselství dokumentů portálu RVP se dále zaměříme na to, které materiály z materiálů dostupných na portálu RVP učitelé reálně využívají. Použijeme přitom statistiky návštěvnosti na tomto portálu a četnost stahování jednotlivých dokumentů. Tímto způsobem lze vysledovat, které tematické oblasti učitele nejvíce zajímají, a tak poukázat na jejich vzdělávací potřeby.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0752" target="_blank" >GA406/09/0752: Komunikace ve školní třídě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů