Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050109" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.

  • Název v anglickém jazyce

    Education Access Barriers in the Eyes of the Socially Excluded Adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to introduce the subjective perspective on the topic of educational barries of the eyes of socially excluded adolescents. Firstly I deal with the phenomenon of social exclusion and the impact on lives of socially excluded people. Further I introduce the parts of interviews that I realized with the socially excluded adolescents. These three respondents failed in education at the basic or high school level. Their point of view I complement with a case study and my own experiencein dealing with schools and other institutions. My goal was to think about how can the educational institutions, family and society itself contribute to educational failure of an individual. I deal with a subjective point of view and it is not my goal tosimplify the difficult problem of educational failure.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů