Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050109" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.
Název v anglickém jazyce
Education Access Barriers in the Eyes of the Socially Excluded Adolescents
Popis výsledku anglicky
The goal of this paper is to introduce the subjective perspective on the topic of educational barries of the eyes of socially excluded adolescents. Firstly I deal with the phenomenon of social exclusion and the impact on lives of socially excluded people. Further I introduce the parts of interviews that I realized with the socially excluded adolescents. These three respondents failed in education at the basic or high school level. Their point of view I complement with a case study and my own experiencein dealing with schools and other institutions. My goal was to think about how can the educational institutions, family and society itself contribute to educational failure of an individual. I deal with a subjective point of view and it is not my goal tosimplify the difficult problem of educational failure.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů