Jazyková propedeutika a výuka cizích jazyků na předškolním a primárním stupni vzdělávání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00005217" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00005217 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyková propedeutika a výuka cizích jazyků na předškolním a primárním stupni vzdělávání.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se v kontextu snahy o zefektivnění výuky cizích jazyků na primárním stupni základní školy zabývá problematikou zavedení předmětu uvádějícího vhodnou formou děti mladšího školního věku do oblasti jazykového vzdělávání. Autorka vidí v zavedení jazykové propedeutiky do škol nesporný přínos nejen z hlediska kvality procesu osvojování cizího jazyka, ale především z hlediska rozvoje sociálních, personálních a občanských kompetencí žáků a předkládá argumenty na podporu této iniciativy.
Název v anglickém jazyce
Language Awareness and Foreign Language Teaching at Preschool and Primary Level of Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with dilemma of implementation of a new subject which introduces young learners into the world of language education in the context of effort to raise effectiveness of foreign language education. Author sees language awareness implementation to school curricula as indisputable benefit not just from the point of view of quality of foreign language acquisition process but above all from the point of view of development of social, personal, and citizenship competences and she offers arguments in favour of these initiatives.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—