Škola jako učící se profesní komunita
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050158" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050158 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola jako učící se profesní komunita
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme dílčí výsledky další fáze řešení výzkumného projektu Procesy organizačního učení ve škole a jejich vedení (GA ČR, 2010?1012). Cílem projektu je přispět k poznání teorie a praxe vedení procesů organizačního učení ve škole. Příspěvek přestavuje jednu z méně rozšířených, přesto empiricky i teoreticky relativně silných alternativních interpretací organizačního učení: interpretaci školy jako učící se profesní komunity. Koncept školy jako učící se profesní komunity se orientuje na sdílení a tvorbu znalostí v každodenním životě školy. Je zakotven v představě o budování profesionality sboru kolektivní reflexí praxe, otevřenou diskusí idejí a výzev, sdílením cílů a zodpovědnosti.
Název v anglickém jazyce
School as professional learning community
Popis výsledku anglicky
In this paper we present partial results of the next phase research project organizational processes learning in school and their leadership (GA CR receive funding, 2010 to 1012). The project aims to contribute to the knowledge of the theory management practices and processes of organizational learning in school. Contribution represents one of the less widely known, yet empirically and theoretically relatively strong alternative interpretations of organizational learning: the interpretation of the school as professional learning community. The concept of schools as learning The professional community is focused on creating and sharing knowledge in everyday school life. It is anchored the idea of building a professional staff collective refl exi practice, open discussion of ideas and challenges, sharing objectives and responsibilities.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1197" target="_blank" >GAP407/10/1197: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů