Hodnoty v prostředí punkové subkultury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050469" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2011-2-7" target="_blank" >10.5817/SP2011-2-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnoty v prostředí punkové subkultury
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce se zabývá analýzou hodnot v punkové subkultuře. Punková subkultura je ukotvena na poli sociální pedagogiky jako jedno z přirozených prostředí výchovy. Diskutováno je také užívání pojmu subkultura v éře, která bývá označována jako postsubkulturní. Výzkum se zakládá na polostrukturovaných rozhovorech se sedmi členy punkové subkultury. Hodnoty, které popisují, jsou rozděleny na tvůrčí, sociální a environmentální, materiální a hodnotu zábavy. Výzkum se snaží nahlédnout i na hodnoty částečně zamlčované a připisované jiné části subkultury.
Název v anglickém jazyce
Values in Punk Subculture Environment
Popis výsledku anglicky
This paper analyses values in punk subculture. It defines the punk subculture as one of the environments of education and such an important subject of Social Education. The use of term ?subculture? in an age which is defined as ?post-subculture? is alsoincluded. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. The findings are dived into four groups and describe creative values, social and environmental values, material values and the value of fun. Finally, hidden values are mentioned.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 16
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
131-157
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—