Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Youth subcultures - Punk in the 21st Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050320" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050320 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Youth subcultures - Punk in the 21st Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper defines the punk subculture as a milieu for socialization of the youth. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. Data analysis is based on the techniques of grounded theory of Strauss and Corbin. The results discuss punk from two perspectives. Firstly, it is discussed as a positive milieu for learning and self-development. This approach includes creation of music, magazines, fashion etc., but also its social involvement connected with human rights, animals rights and environmental protection. New values such as non-profit-making, social involvement and toleration are mentioned. Secondly, it is described as a negative milieu connected with social pathologies, such as drugs, aggression, social exclusion or stressful factors. Finally, main factors influencing adjunction, involvement and departure from the subculture are mentioned.

  • Název v anglickém jazyce

    Youth subcultures - Punk in the 21st Century

  • Popis výsledku anglicky

    This paper defines the punk subculture as a milieu for socialization of the youth. The research is based on qualitative semi-structured interviews with seven young members of the punk subculture. Data analysis is based on the techniques of grounded theory of Strauss and Corbin. The results discuss punk from two perspectives. Firstly, it is discussed as a positive milieu for learning and self-development. This approach includes creation of music, magazines, fashion etc., but also its social involvement connected with human rights, animals rights and environmental protection. New values such as non-profit-making, social involvement and toleration are mentioned. Secondly, it is described as a negative milieu connected with social pathologies, such as drugs, aggression, social exclusion or stressful factors. Finally, main factors influencing adjunction, involvement and departure from the subculture are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů