Vzdělávání v ČR v 21. století ? školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00054837" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00054837 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání v ČR v 21. století ? školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií
Popis výsledku v původním jazyce
Na přelomu milénia byly nastartovány procesy, které vedly k poměrně masové implementaci ICT do vzdělávání. Na počátku této ?nové éry? stály zejména dokumenty Státní informační politika - cesta k informační společnosti, Koncepce státní informační politikyve vzdělávání či tzv. Bílá kniha. Možná si už dnes ani neuvědomujeme, co všechno se za těch posledních přibližně deset let všechno ve vzdělávání stalo či snad lépe, co vše se změnilo. Příspěvek se snaží přiblížit poslední dekádu a dění v oblasti ICT vevzdělávání na základě kvantitativních i kvalitativních výzkumů, které mohou poměrně názorně ukázat, co se událo v poslední době ve školách, ale i mimo ně, např. ve vzdělávání dospělých. Autoři se v části svého příspěvku zaměří rovněž na žáky, které budouvnímat nejenom jako ?děti školou povinné?, ale také jako čtenáře či návštěvníky knihoven.
Název v anglickém jazyce
Education in the Czech Republic in the 21st century - schools, teachers and students (readers) in the era of digital media
Popis výsledku anglicky
The paper describes and explains what has happened in the last decade in the field of ICT in education in the Czech Republic. The paper is based on quantitative and qualitative research. The authors used own research data, but also analyzed data e. g. from the Czech Statistical Office and also from own analysis of PISA 2009 database.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů