Organizační učení v odborných diskurzech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057461" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057461 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/index.php?option=com_content&view=article&id=172&Itemid=161</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145" target="_blank" >10.5817/PedOr2012-2-145</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizační učení v odborných diskurzech
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři textu pojednávají o pojmu organizační učení. Poukazují na širokou škálu jeho definic a pojetí, upozorňují na některé odlišnosti od pojmů příbuzných či analogicky používaných, jako je např. znalostní management či učící se organizace. Všímají si pak zejména vybraných diskuzí, které se k tomuto tématu vztahují. Jde o úrovně, na kterých může organizační učení probíhat, a vliv organizačního učení na chování, resp. výkon organizace. V další části textu je organizační učení představováno jako proces ajsou zde popsány fáze organizačního učení tak, jak se uvádějí v literatuře tomuto tématu věnované. Účelem textu je podat přehled snah o vymezení organizačního učení včetně kritických diskuzí. Poslední část textu je pak věnována vybraným teoriím a empirickým zkušenostem s organizačním učením ve školním prostředí. Autoři zdůrazňují význam organizačního učení pro školy jako specifické organizace a zároveň požadavek výzkumu procesů organizačního učení v tomto pracovním kontextu.
Název v anglickém jazyce
Organisational learning in professional discourses
Popis výsledku anglicky
Authors of the paper discuss the concept of organisational learning. They refer to a wide range of definitions and concepts, point out some differences from related or analogous concepts used, such as knowledge management and learning organisation. Theynote the discussions that relate to key topics. These discussions concern levels at which organisational learning can take place, the effect on behaviour or organisational performance. The following section of this article presents organisational learning as a process and describes the stages of organisational learning. The purpose of the article is to provide an overview of efforts to define organisational learning, including criticism of the results of this effort. The last part is devoted to selectedtheories and empirical findings on organisational learning at school.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1197" target="_blank" >GAP407/10/1197: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 22
Číslo periodika v rámci svazku
č. 2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
145-161
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—