Organizační učení : komplexní proces v rukou laiků?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057655" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057655 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizační učení : komplexní proces v rukou laiků?
Popis výsledku v původním jazyce
Přestože už slovní spojení organizační učení vstoupilo do slovníku andragogiky stejně jako do dalších oborů, nelze přehlédnout, že zde zastupuje rozmanité jevy a reprezentuje různé zájmy. Zdaleka ne vždy je vnímáno jako svébytný jev přizpůsobování organizačního chování prostřednictvím individuálního a skupinového učení. Často je zaměňováno s rozvinutým systémem podnikového vzdělávání, případně je pod touto hlavičkou prezentována manažerialistická legitimizace mocenských zásahů do chodu organizací. Z těchto pojetí vyplývají samozřejmě i jiné nároky na aktéry organizačního učení, především na nositele, zprostředkovatele učení, vzdělavatele a manažery učebních procesů.
Název v anglickém jazyce
Organizational learning : an all-embracing process in the hands of laymen?
Popis výsledku anglicky
Even though the phrase organizational learning entered the vocabulary of many disciplines, including andragogy, one can not omit that the various phenomena and various interests are represented in the concept. Organizational learning is far from being always seen as the phenomenon of adaptation of organizational behaviour through individual and group learning. It is often confused with a system of company training and/or it is used as an instrument of legitimization of power interference in the organizations operation. Organisational learning also arise other demands on the actors of organizational learning, especially on learning agents, educators and managers of learning processes.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1197" target="_blank" >GAP407/10/1197: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů