Moral Dilemmas in the Leadership of Organizational Learning in Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057685" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057685 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Moral Dilemmas in the Leadership of Organizational Learning in Schools
Popis výsledku v původním jazyce
Moral dilemmas related to processes of school leadership and management can be linked to a variety of subjects such as time management, human resource management, individual development support and the control and results of various processes at schools.This paper studies dilemmas produced by a necessary and frequently painful choice between two exclusive options. It does this with reference to formal school leaders and a focus on a single aspect of school leadership and management: the processes of leadership and management of organizational learning in schools. The main focus of this study is on situations provoking inner conflicts of motive or conflicts with one's environment, arising from differences which formal school leaders detect between their personal morality and the way they reflect collective consciousness.
Název v anglickém jazyce
Moral Dilemmas in the Leadership of Organizational Learning in Schools
Popis výsledku anglicky
Moral dilemmas related to processes of school leadership and management can be linked to a variety of subjects such as time management, human resource management, individual development support and the control and results of various processes at schools.This paper studies dilemmas produced by a necessary and frequently painful choice between two exclusive options. It does this with reference to formal school leaders and a focus on a single aspect of school leadership and management: the processes of leadership and management of organizational learning in schools. The main focus of this study is on situations provoking inner conflicts of motive or conflicts with one's environment, arising from differences which formal school leaders detect between their personal morality and the way they reflect collective consciousness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1197" target="_blank" >GAP407/10/1197: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education and practice of school leaders : the ethical dimension
ISBN
9789935902542
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
111-126
Název nakladatele
University of Iceland
Místo vydání
Reykjavík
Místo konání akce
Reykjavík
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—