Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relation Between Leadership and Expected Results from the Educational Process Within School Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F23%3A43968493" target="_blank" >RIV/49777513:23510/23:43968493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2684" target="_blank" >https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2684</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.16.1.2684" target="_blank" >10.18690/rei.16.1.2684</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relation Between Leadership and Expected Results from the Educational Process Within School Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School culture is a multifaceted concept, composed of different dimensions. The present research explored relations between selected dimensions, namely between the dimension focused on shared objectives, trust in school leadership, and on managerial approach and the important dimension focused on the innovation process and the expected results of the education process. School leaders using the School Culture Inventory evaluated current and desired school culture in their basic schools to identify cultural gaps. The findings brought by the research should help school leaders when they plan to shape the culture and to innovate the strategy of the schools they manage.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relation Between Leadership and Expected Results from the Educational Process Within School Culture

  • Popis výsledku anglicky

    School culture is a multifaceted concept, composed of different dimensions. The present research explored relations between selected dimensions, namely between the dimension focused on shared objectives, trust in school leadership, and on managerial approach and the important dimension focused on the innovation process and the expected results of the education process. School leaders using the School Culture Inventory evaluated current and desired school culture in their basic schools to identify cultural gaps. The findings brought by the research should help school leaders when they plan to shape the culture and to innovate the strategy of the schools they manage.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

    2350-4803

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85152560611