Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057717" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autoři ve svém příspěvku přináší odpovědi na otázku, zda a jak byla reflektována problematika menšinového školství v prvorepublikovém česky psaném pedagogickém tisku, a pokud byla, které otázky byly řešeny. Zaměřují se přitom na české obecné menšinové školství, které po vzniku Československé republiky v roce 1918 a zejména po vydání takzvaného Metelkova zákona upravující podobu menšinového školství nabylo nebývalého růstu ve srovnání s předchozím režimem, a to převážně v pohraničních oblastech osídlených většinovým německým obyvatelstvem. Do výzkumného vzorku je vybrán pedagogický tisk pro širší pedagogickou veřejnost i časopisy pro veřejnost odbornou a vědeckou (Komenský, Nové školy, Národní učitel ad.). Data jsou získána prostřednictvím obsahové analýzy, která je speciálně určena pro analyzování obsahu sdělení jakéhokoliv druhu (Disman, 2005). Získaná data jsou rozdělena do několika skupin podle svého charakteru.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech elementary minority education in the light of selected czech pedagogical journals of the years 1918-1938

  • Popis výsledku anglicky

    The authors in their paper bring the answer to the question, whether and how was reflected the issue of the elementary minority education in the Czech pedagogical journals of the First Czechoslovak Republic. They focus on Czech elementary minority education, which has become after the establishment of the Czechoslovak Republic in 1918 an unprecedented growth compared to the previous regime (especially after publication of so-called Law Metelka), mostly in border areas settled by majority German population. The research sample is based on pedagogical press designed for wider pedagogical community and also on journals designed for the professional and the scientific community (Komenský, Nové školy, Národní učitel, etc.). Data are obtained through contentanalysis, which is specifically designed for analyzing the content of communication of any kind (Disman, 2005). The obtained data are divided into several groups according to their character.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů