Classroom communication in relation to pupils'seating position
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00057774" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00057774 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Classroom communication in relation to pupils'seating position
Popis výsledku v původním jazyce
The text discusses row and column classroom seating arrangement in relation to classroom communication. Based on participant observations it uses quantitative methodology to analyse communicative scripts in search for action zone in Czech lower secondaryclassrooms. The findings prove existence of a zone of disproportionate communication activity within Czech classrooms as well as the existence of passive seats where pupils perform much less communicative activity.
Název v anglickém jazyce
Classroom communication in relation to pupils'seating position
Popis výsledku anglicky
The text discusses row and column classroom seating arrangement in relation to classroom communication. Based on participant observations it uses quantitative methodology to analyse communicative scripts in search for action zone in Czech lower secondaryclassrooms. The findings prove existence of a zone of disproportionate communication activity within Czech classrooms as well as the existence of passive seats where pupils perform much less communicative activity.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů