Variations of classroom arrangement and their impact on classroom communication
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050324" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050324 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Variácie priestorového usporiadania školskej triedy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu.
Popis výsledku v původním jazyce
Témou príspevku je priestorové usporiadanie školskej triedy a jeho vplyv na pedagogickú komunikáciu. Príspevok má charakter prehľadovej štúdie, postavenej na prevažne zahraničnom výskume, a predstavuje tri najčastejšie používané typy triedneho usporiadania z pohľadu doterajšieho empirického výskumu. Jednotlivé usporiadania sú predstavené na princípe účelnosti pri konkrétnych organizačných formách výuky a zamýšľaných komunikačných aktivitách a následne vzájomne porovnané. V závere príspevok pojednáva o existencii zóny dominantnej aktivity v sálovo usporiadanej triede a príčinách jej vzniku.
Název v anglickém jazyce
Variations of classroom arrangement and their impact on classroom communication
Popis výsledku anglicky
The text discusses classroom seating arrangement and its influence on classroom communication. It has a form of literature review based primarily on foreign research findings as there is no such evidence available in Czech Republic. The text presents andcompares the most commonly used types of classroom seating arrangements on a principle of their effectivity in various interactional situations. Finnaly the article shifts its focus on row and column arrangement as it is the most commonly classroom design used in Czech Republic and discusses possible existence of zones of disproportionate communication activity within it.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč.16
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
191-210
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—