Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CERME (Centrum pro religionistiku a multikulturní edukaci) - Center for Religions and Multicultural Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00059489" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00059489 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CERME (Centrum pro religionistiku a multikulturní edukaci) - Center for Religions and Multicultural Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A presentation of the CERME project to an international group of teachers and specialists in pedagogy. This presentation showed the aims and outcomes of the CERME project, explained their role in the context of the Czech curricular reform in primary andsecondary education, and explained its theoretical foundations. In respect to this it concerned primarily with its postcolonial presumptions. It means that it emphasised heterogenous and multifarious character of culture, hybridity, multiplicity of practices and patterns, significance of interactions and relational character of cultural practices, cognitive patterns and identities. It thus highlighted the aim of CERME to help teachers develop sensitivity towards these heterogenities, multiplicities andhybridities and to overcome tendences to homogenisations and hegemonic representations.

  • Název v anglickém jazyce

    CERME (Centrum pro religionistiku a multikulturní edukaci) - Center for Religions and Multicultural Education

  • Popis výsledku anglicky

    A presentation of the CERME project to an international group of teachers and specialists in pedagogy. This presentation showed the aims and outcomes of the CERME project, explained their role in the context of the Czech curricular reform in primary andsecondary education, and explained its theoretical foundations. In respect to this it concerned primarily with its postcolonial presumptions. It means that it emphasised heterogenous and multifarious character of culture, hybridity, multiplicity of practices and patterns, significance of interactions and relational character of cultural practices, cognitive patterns and identities. It thus highlighted the aim of CERME to help teachers develop sensitivity towards these heterogenities, multiplicities andhybridities and to overcome tendences to homogenisations and hegemonic representations.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů