Mathematics teacher education and professional development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F18%3A43897859" target="_blank" >RIV/60076658:12410/18:43897859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics teacher education and professional development
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter identifies and follows main themes which were penetrating discussions on mathematics teacher education and professional development during CERME: (1) linking theory and practice, (2) collaborative environments, (3) approaching reflection. Different theoretical perspectives, questions and settings, and methodological approaches and tools were summarized and compared.
Název v anglickém jazyce
Mathematics teacher education and professional development
Popis výsledku anglicky
The chapter identifies and follows main themes which were penetrating discussions on mathematics teacher education and professional development during CERME: (1) linking theory and practice, (2) collaborative environments, (3) approaching reflection. Different theoretical perspectives, questions and settings, and methodological approaches and tools were summarized and compared.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Developing research in mathematics education - twenty years of communication, cooperation and collaboration in Europe
ISBN
978-1-138-08029-4
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
181-195
Počet stran knihy
286
Název nakladatele
Taylor & Francis Group
Místo vydání
Abingdon
Kód UT WoS kapitoly
—