Využití korpusových dat při výuce češtiny jako cizího jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061071" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití korpusových dat při výuce češtiny jako cizího jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek shrnuje možnosti využití korpusových dat při výuce češtiny jako cizího jazyka. Korpus lze využít jako zdroj dat, především frekvenčních, při tvorbě výukových materiálů. Při aplikování metody data-driven learning lze využívat korpusová data přímo ve výuce. Zde jsou zhodnoceny možnosti korpusu i překážky pro jeho využití v běžné výuce.
Název v anglickém jazyce
Using corpus data in teaching Czech as a foreign language
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to sum up the possibilities of using corpora in teaching Czech as a foreign language. Corpus can be a source of the data, especially frequency, in developing teaching materials. If the data-driven method is used, it is possible to benefit from corpus data directly in the classroom. The potential as well as the obstacles in using corpora in ordinary lessons are evaluated.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Čeština ? cílový jazyk a korpusy
ISBN
9788073728489
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
139-149
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Kód UT WoS kapitoly
—