Effect of learning in the prisoner's dilemma game
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061727" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061727 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of learning in the prisoner's dilemma game
Popis výsledku v původním jazyce
The task of the experimental study reported here is to examine the existence of an effect of learning when initial and further encounters (i.e., iterated games) with undisclosed predetermined strategies are compared. This is one of the first systematic empirical studies of inter-game learning in the Prisoner's Dilemma game. Effect of learning in terms of higher gains in repeated encounters was found for the whole set of five strategies taken together (Tit for Tat, Deterrent, Bully, Benevolent and Random), and individually for three of the strategies employed (Tit for Tat, Deterrent and Bully). We also tested whether there was an effect of learning both in women and in men as a group. 45 subjects (18 males, 27 females) participated in the study, each subject played 15 iterated games of at least 30-trial duration.
Název v anglickém jazyce
Effect of learning in the prisoner's dilemma game
Popis výsledku anglicky
The task of the experimental study reported here is to examine the existence of an effect of learning when initial and further encounters (i.e., iterated games) with undisclosed predetermined strategies are compared. This is one of the first systematic empirical studies of inter-game learning in the Prisoner's Dilemma game. Effect of learning in terms of higher gains in repeated encounters was found for the whole set of five strategies taken together (Tit for Tat, Deterrent, Bully, Benevolent and Random), and individually for three of the strategies employed (Tit for Tat, Deterrent and Bully). We also tested whether there was an effect of learning both in women and in men as a group. 45 subjects (18 males, 27 females) participated in the study, each subject played 15 iterated games of at least 30-trial duration.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia psychologica : an international journal of research and theory in psychological sciences
ISSN
0039-3320
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 54
Číslo periodika v rámci svazku
č. 2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
143-156
Kód UT WoS článku
000305776700007
EID výsledku v databázi Scopus
—