Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of learning in the prisoner's dilemma game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061727" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of learning in the prisoner's dilemma game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The task of the experimental study reported here is to examine the existence of an effect of learning when initial and further encounters (i.e., iterated games) with undisclosed predetermined strategies are compared. This is one of the first systematic empirical studies of inter-game learning in the Prisoner's Dilemma game. Effect of learning in terms of higher gains in repeated encounters was found for the whole set of five strategies taken together (Tit for Tat, Deterrent, Bully, Benevolent and Random), and individually for three of the strategies employed (Tit for Tat, Deterrent and Bully). We also tested whether there was an effect of learning both in women and in men as a group. 45 subjects (18 males, 27 females) participated in the study, each subject played 15 iterated games of at least 30-trial duration.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of learning in the prisoner's dilemma game

  • Popis výsledku anglicky

    The task of the experimental study reported here is to examine the existence of an effect of learning when initial and further encounters (i.e., iterated games) with undisclosed predetermined strategies are compared. This is one of the first systematic empirical studies of inter-game learning in the Prisoner's Dilemma game. Effect of learning in terms of higher gains in repeated encounters was found for the whole set of five strategies taken together (Tit for Tat, Deterrent, Bully, Benevolent and Random), and individually for three of the strategies employed (Tit for Tat, Deterrent and Bully). We also tested whether there was an effect of learning both in women and in men as a group. 45 subjects (18 males, 27 females) participated in the study, each subject played 15 iterated games of at least 30-trial duration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia psychologica : an international journal of research and theory in psychological sciences

  • ISSN

    0039-3320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    143-156

  • Kód UT WoS článku

    000305776700007

  • EID výsledku v databázi Scopus