Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Women Are Necessary Evils ? (Mis)Representation of Chandler?s Women by Hollywood

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00061779" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00061779 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/12:00064240

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Women Are Necessary Evils ? (Mis)Representation of Chandler?s Women by Hollywood

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work discusses Hollywood's misrepresentation of Raymond Chandler's female characters in Farewell, My Lovely which has been adapted for screen in two most eminent film versions, films noir Murder, My Sweet (1944) and Farewell, My Lovely (1975). The significance of the female characters is analyzed by examining specific scenes and the cinematic techniques in these films. The article ascertains how and why these films added new dimensions, simplified and schematized the representation of women when compared to the literary source and concludes that both films reassure the male population of the 1940s and the 1970s that their masculinity will be never suppressed by any woman, and simultaneously teach the female population not to 'swim against the stream', it is not worth it.

  • Název v anglickém jazyce

    Women Are Necessary Evils ? (Mis)Representation of Chandler?s Women by Hollywood

  • Popis výsledku anglicky

    This work discusses Hollywood's misrepresentation of Raymond Chandler's female characters in Farewell, My Lovely which has been adapted for screen in two most eminent film versions, films noir Murder, My Sweet (1944) and Farewell, My Lovely (1975). The significance of the female characters is analyzed by examining specific scenes and the cinematic techniques in these films. The article ascertains how and why these films added new dimensions, simplified and schematized the representation of women when compared to the literary source and concludes that both films reassure the male population of the 1940s and the 1970s that their masculinity will be never suppressed by any woman, and simultaneously teach the female population not to 'swim against the stream', it is not worth it.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů