Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When seating plan works or Teacher-student preferences when occupying classroom space

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063006" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-5" target="_blank" >10.5817/SP2012-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Keď zasadací poriadok funguje alebo Učitelsko-žiacke preferencie pri obsazovaní priestoru školskej triedy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predmetom štúdie sú pozičné preferencie aktérov školského vzdelávania, teda učiteľov a žiakov, premietnuté do zasadacieho poriadku školských tried druhého stupňa českých základných škôl. Podkladom pre výskum sa stali dáta z priameho pozorovania na dvochčeských základných školách, vidieckej a mestskej, ktorého sa spolu zúčastnilo 56 žiakov a 13 učiteľov. Výsledky výskumu poukazujú na to, že akt rozsadzovania žiakov vo výuke je dynamický viacfaktorový činiteľ, prechádzajúci štyrmi štádiami vývoja ? adaptačným, disciplinačným, stabilizačným a liberalizačným. V závislosti od týchto štádií sa menia jeho funkcie, vplyv učiteľov a žiakov na tvorbu zasadacieho poriadku, ako aj preferencie, ktorými sa pri obsadzovaní jednotlivých miest v školskej triede riadia.

  • Název v anglickém jazyce

    When seating plan works or Teacher-student preferences when occupying classroom space

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims to describe positional preferences of teachers and students that are reflected in development and creation of the seating plan in Czech lower secondary classrooms. The research is based on direct observations at two lower secondary schools, rural and urban, which involved altogether 56 students and 13 teachers. The research results showed the act of position of pupils within classroom space is a dynamic multi factorial element that develops through four stages - adaptation, disciplinary,stabilization and liberalization. The stages simultaneously predestinate the functions of the seating plan, control of teachers and pupils when creating it, as well as the preferences teachers and pupils apply when occupying the seating positions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    71-92

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus