When seating plan works or Teacher-student preferences when occupying classroom space
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00063006" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00063006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-5" target="_blank" >10.5817/SP2012-2-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Keď zasadací poriadok funguje alebo Učitelsko-žiacke preferencie pri obsazovaní priestoru školskej triedy
Popis výsledku v původním jazyce
Predmetom štúdie sú pozičné preferencie aktérov školského vzdelávania, teda učiteľov a žiakov, premietnuté do zasadacieho poriadku školských tried druhého stupňa českých základných škôl. Podkladom pre výskum sa stali dáta z priameho pozorovania na dvochčeských základných školách, vidieckej a mestskej, ktorého sa spolu zúčastnilo 56 žiakov a 13 učiteľov. Výsledky výskumu poukazujú na to, že akt rozsadzovania žiakov vo výuke je dynamický viacfaktorový činiteľ, prechádzajúci štyrmi štádiami vývoja ? adaptačným, disciplinačným, stabilizačným a liberalizačným. V závislosti od týchto štádií sa menia jeho funkcie, vplyv učiteľov a žiakov na tvorbu zasadacieho poriadku, ako aj preferencie, ktorými sa pri obsadzovaní jednotlivých miest v školskej triede riadia.
Název v anglickém jazyce
When seating plan works or Teacher-student preferences when occupying classroom space
Popis výsledku anglicky
The study aims to describe positional preferences of teachers and students that are reflected in development and creation of the seating plan in Czech lower secondary classrooms. The research is based on direct observations at two lower secondary schools, rural and urban, which involved altogether 56 students and 13 teachers. The research results showed the act of position of pupils within classroom space is a dynamic multi factorial element that develops through four stages - adaptation, disciplinary,stabilization and liberalization. The stages simultaneously predestinate the functions of the seating plan, control of teachers and pupils when creating it, as well as the preferences teachers and pupils apply when occupying the seating positions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 17
Číslo periodika v rámci svazku
č. 2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
71-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—