Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F12%3A00064235" target="_blank" >RIV/00216224:14210/12:00064235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281203978X?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S187704281203978X?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.516" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.516</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the perception of Roma people by Czech students of education expected to perform future work with students where it is necessary to create equal opportunities for all students, regardless of affiliation to any group. In this short research we tried to capture the pedagogy students' degree of ethnicization of problems associated with the non-assimilated part of the Roma population. These values were compared to similar studies that capture the attitudes towards the Roma people not interms of certain occupational groups, but in terms of population of the Czech Republic.
Název v anglickém jazyce
Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the perception of Roma people by Czech students of education expected to perform future work with students where it is necessary to create equal opportunities for all students, regardless of affiliation to any group. In this short research we tried to capture the pedagogy students' degree of ethnicization of problems associated with the non-assimilated part of the Roma population. These values were compared to similar studies that capture the attitudes towards the Roma people not interms of certain occupational groups, but in terms of population of the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
neuveden
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
383-389
Kód UT WoS článku
000313019500047
EID výsledku v databázi Scopus
—