Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A43908737" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:43908737 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.516" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.516</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.516" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.09.516</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the perception of Roma people by Czech students of education expected to perform future work with students where it is necessary to create equal opportunities for all students, regardless of affiliation to any group. In this short research we tried to capture the pedagogy students' degree of ethnicization of problems associated with the non-assimilated part of the Roma population. These values were compared to similar studies that capture the attitudes towards the Roma people not interms of certain occupational groups, but in terms of population of the Czech Republic. Our research found significant differences in perception of the Roma in cases where the respondent evaluates the Roma simulacrum which s/he created by means of generalized ethnicization of problematic situations associated with the Roma and disseminated through the popular discourse of the Czech population, compared to cases in which the Roma are evaluated after a previous separation of character fea

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Roma people by prospective secondary school teachers in the context of generalized ethnicization of problems related to non-assimilated part of the Roma population

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the perception of Roma people by Czech students of education expected to perform future work with students where it is necessary to create equal opportunities for all students, regardless of affiliation to any group. In this short research we tried to capture the pedagogy students' degree of ethnicization of problems associated with the non-assimilated part of the Roma population. These values were compared to similar studies that capture the attitudes towards the Roma people not interms of certain occupational groups, but in terms of population of the Czech Republic. Our research found significant differences in perception of the Roma in cases where the respondent evaluates the Roma simulacrum which s/he created by means of generalized ethnicization of problematic situations associated with the Roma and disseminated through the popular discourse of the Czech population, compared to cases in which the Roma are evaluated after a previous separation of character fea

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    383-389

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000313019500047