Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dialogic Teaching: How to Situate Dialogue Back in Classrooms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066238" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066238 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dialogic Teaching: How to Situate Dialogue Back in Classrooms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dialogic pedagogy is any educational practice which values and gives priority to dialogue in teaching and. According to Alexander (2006), dialogical education stimulates pupils activity through communication and work with language; it encourages their thinking and deepens their understanding. Nystrand et al. (1997) points out that classical communication (based on the I-R-F structure) leads to a situation where the recalling of factual information and guessing of the correct answer substitutes thinking.Dialogical education is hence a certain type of communication between the teacher and the pupils that is marked by the presence of higher cognitive processes. Another important feature of dialogical education is that pupils are engaged and since they are given a certain amount of autonomy they can influence the course of actions in the classroom.

  • Název v anglickém jazyce

    Dialogic Teaching: How to Situate Dialogue Back in Classrooms

  • Popis výsledku anglicky

    Dialogic pedagogy is any educational practice which values and gives priority to dialogue in teaching and. According to Alexander (2006), dialogical education stimulates pupils activity through communication and work with language; it encourages their thinking and deepens their understanding. Nystrand et al. (1997) points out that classical communication (based on the I-R-F structure) leads to a situation where the recalling of factual information and guessing of the correct answer substitutes thinking.Dialogical education is hence a certain type of communication between the teacher and the pupils that is marked by the presence of higher cognitive processes. Another important feature of dialogical education is that pupils are engaged and since they are given a certain amount of autonomy they can influence the course of actions in the classroom.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů