Školská komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33148542" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33148542 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sites.google.com/site/mluvnicecestiny/publikacni-vystupy" target="_blank" >https://sites.google.com/site/mluvnicecestiny/publikacni-vystupy</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Školská komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Článek podává ucelenou charakteristiku současné běžné školské komunikace. Představuje ji jako specifickou institucionální komunikaci, jejíž vlastnosti jsou dány charakterem činnosti. Podrobněji se zabývá průběhem dialogu, vlastnostmi dialogové triády a některým specifikům v řeči učitele i žáka. Hodnotí jejich význam pro naplnění cíle komunikace - edukaci.
Název v anglickém jazyce
School communication
Popis výsledku anglicky
The paper gives a comprehensive characterization of the current standard dialogue in school. School oral communication teacher-pupil is presented as a specific institutional communication. Its properties are determined by the character of the activities.Particularly concerned with the dialogue process, the properties dialog triad and some specifics in a speech teacher and pupil. There is evaluated importance of this specifics for fulfilling communication objective-education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Studie k moderní mluvnici češtiny. 2, Komunikační situace a styl
ISBN
978-80-244-3535-0
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
122-139
Počet stran knihy
217
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—