Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific Professional Competencies of Teachers Educating Gifted Pupils from the Perspective of Gifted Pupils.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43870397" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43870397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific Professional Competencies of Teachers Educating Gifted Pupils from the Perspective of Gifted Pupils.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter of scientific monograph deals with specific professional competencies of teachers teaching gifted pupils. Qualitative research with focus on gifted pupils? perspective is described. 29 gifted pupils were split into two focus groups. Open dialogues were lead in these groups in order to get to know pupil?s opinions. These children attend sixth or seventh degree at the primary school that is focused on intellectually gifted pupils. Children had chance to say which of their teachers are good and which ones are not, what they do correctly and what not. An analysis was made based on these dialogues. This analysis was split into five chapters with further sub-categories. The summary provides discussion about specific professional competencies ofteachers dealing with gifted children.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific Professional Competencies of Teachers Educating Gifted Pupils from the Perspective of Gifted Pupils.

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter of scientific monograph deals with specific professional competencies of teachers teaching gifted pupils. Qualitative research with focus on gifted pupils? perspective is described. 29 gifted pupils were split into two focus groups. Open dialogues were lead in these groups in order to get to know pupil?s opinions. These children attend sixth or seventh degree at the primary school that is focused on intellectually gifted pupils. Children had chance to say which of their teachers are good and which ones are not, what they do correctly and what not. An analysis was made based on these dialogues. This analysis was split into five chapters with further sub-categories. The summary provides discussion about specific professional competencies ofteachers dealing with gifted children.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Guiding Gifted Pupils and Students in Czech School

  • ISBN

    978-80-210-6557-4

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    42 - 52

  • Počet stran knihy

    131

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly