Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Everyday life in Czech elementary minority school in the First Czechoslovak Republic in 1918-1938

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066333" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Everyday life in Czech elementary minority school in the First Czechoslovak Republic in 1918-1938

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The minority schools can be seen as one of the elements of the structure of national minorities before the First World War and in the interwar period in years 1918-1939. Author wants to introduce the Czech minority schools, which were founded in linguistically mixed regions of The First Czechoslovak Republic (1918-1938), especially in Czech-German districts. Why in Czech-German districts? The German population consisted of 30% of the total population of The First Czechoslovak Republic. The research canthus contribute not only to solution of the problems of minority schools, but also to Czech-German relationships, which is still very "hot" topic today in Central Europe, if we look at almost seventy years-long debate on the Beneš Decrees or compensationforced labor during World War II. Author concentrates on the one of the parts of complex question of minority schools in the text. Author is interested only in the Czech elementary minority school (ISCED 1) in judicial district Ústí nad

  • Název v anglickém jazyce

    Everyday life in Czech elementary minority school in the First Czechoslovak Republic in 1918-1938

  • Popis výsledku anglicky

    The minority schools can be seen as one of the elements of the structure of national minorities before the First World War and in the interwar period in years 1918-1939. Author wants to introduce the Czech minority schools, which were founded in linguistically mixed regions of The First Czechoslovak Republic (1918-1938), especially in Czech-German districts. Why in Czech-German districts? The German population consisted of 30% of the total population of The First Czechoslovak Republic. The research canthus contribute not only to solution of the problems of minority schools, but also to Czech-German relationships, which is still very "hot" topic today in Central Europe, if we look at almost seventy years-long debate on the Beneš Decrees or compensationforced labor during World War II. Author concentrates on the one of the parts of complex question of minority schools in the text. Author is interested only in the Czech elementary minority school (ISCED 1) in judicial district Ústí nad

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů