How a researcher goes native and a native becomes a researcher. How (not) to do research within your own social group
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066758" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066758 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Ako sa z výskumníka stáva domorodec a z domorodca zase výskumník. Ako sa (ne)robí výskum vo vlastnej sociálnej skupine
Popis výsledku v původním jazyce
Vo svojom výskume sa zaoberám etnografickým skúmaním študentských rádii. Zaujíma ma, čo sa v nich okrem prípravy do sveta médii mladí ľudia naučia a ako sa mladý človek vyvíja v takejto skupine. Ponúkam svoj príbeh výskumníka, kedy som si uvedomil že viac sa dozviem keď sa stanem členom skúmanej skupiny. Reflektujem ako som sa adaptoval na priestor a na subjekty svojho výskumu, ako sa oni adaptovali na mňa. So svojimi subjektami som si vytvoril tri stratégie jednania, ktoré sa časom vyvíjali ako som postupoval v sociálnej hierarchii skupiny. Z nováčika som sa za krátku dobu prepracoval do vedenia rádia, kde sa podieľam na rozhodovaní, vediem skupinu ľudí. Môj výskum sa vyvíja spolu so mnou. Aké výhody ale aj úskalia prináša tento prístup, tým sa snažímanalyzovať tento svoj výskumný príbeh.
Název v anglickém jazyce
How a researcher goes native and a native becomes a researcher. How (not) to do research within your own social group
Popis výsledku anglicky
In my research I take up ethnographic studies of student radio stations. I am interested in what young people learn besides getting ready for the world of media, and mainly the development of a young person in such a group. As a researcher, I realized that I would get much deeper into the problem by becoming a member of the studied group. I reflect on how I adapted to the selected group using three strategies. These changed over time as I rose in the group's social hierarchy. Beginning as a novice, I quickly became the radio station's director; from a visitor I turned into a native. My research changed with me. The advantages and dangers this approach can yield are the subject of my reflections on the course of this research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Když výzkum, tak kvalitativní. Serpentinami bádání v terénu
ISBN
9788021064805
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
63-75
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—