Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How a researcher goes native and a native becomes a researcher. How (not) to do research within your own social group

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00066758" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00066758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Ako sa z výskumníka stáva domorodec a z domorodca zase výskumník. Ako sa (ne)robí výskum vo vlastnej sociálnej skupine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vo svojom výskume sa zaoberám etnografickým skúmaním študentských rádii. Zaujíma ma, čo sa v nich okrem prípravy do sveta médii mladí ľudia naučia a ako sa mladý človek vyvíja v takejto skupine. Ponúkam svoj príbeh výskumníka, kedy som si uvedomil že viac sa dozviem keď sa stanem členom skúmanej skupiny. Reflektujem ako som sa adaptoval na priestor a na subjekty svojho výskumu, ako sa oni adaptovali na mňa. So svojimi subjektami som si vytvoril tri stratégie jednania, ktoré sa časom vyvíjali ako som postupoval v sociálnej hierarchii skupiny. Z nováčika som sa za krátku dobu prepracoval do vedenia rádia, kde sa podieľam na rozhodovaní, vediem skupinu ľudí. Môj výskum sa vyvíja spolu so mnou. Aké výhody ale aj úskalia prináša tento prístup, tým sa snažímanalyzovať tento svoj výskumný príbeh.

  • Název v anglickém jazyce

    How a researcher goes native and a native becomes a researcher. How (not) to do research within your own social group

  • Popis výsledku anglicky

    In my research I take up ethnographic studies of student radio stations. I am interested in what young people learn besides getting ready for the world of media, and mainly the development of a young person in such a group. As a researcher, I realized that I would get much deeper into the problem by becoming a member of the studied group. I reflect on how I adapted to the selected group using three strategies. These changed over time as I rose in the group's social hierarchy. Beginning as a novice, I quickly became the radio station's director; from a visitor I turned into a native. My research changed with me. The advantages and dangers this approach can yield are the subject of my reflections on the course of this research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD406%2F09%2FH040" target="_blank" >GD406/09/H040: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Když výzkum, tak kvalitativní. Serpentinami bádání v terénu

  • ISBN

    9788021064805

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    63-75

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Filozofická fakulta Masarykovy univerzity

  • Datum konání akce

    1. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku