Stigma základního vzdělání?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00067659" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00067659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stigma základního vzdělání?
Popis výsledku v původním jazyce
Dosažené vzdělání dnes zásadním způsobem ovlivňuje uplatnění jednotlivce na trhu práce, bývá měřítkem sociálního postavení a od dosaženého vzdělání se odvozuje i sociální kapitál jedince. Z tohoto úhlu pohledu je tedy normální usilovat o dosažení co nejvyššího vzdělání. Jak se ale v této době žije lidem, kteří předčasně odešli ze školy a skončili se základním vzděláním? Cílem tohoto příspěvku je přiblížit, jak dospělí se základním vzděláním uvažují o své kariéře, jak se uplatňují na trhu práce a jak sev průběhu své kariéry vyrovnávají s tím, že ?normální? je mít vyšší vzdělání. Příspěvek vychází z dat kvalitativní části výzkumného šetření podpořeného Centrem Euroguidance ČR v letech 2010-2012 na téma: Potřeby dospělých ve vztahu k řízení své kariéry amožnosti jejich uspokojování prostřednictvím služeb kariérového poradenství.
Název v anglickém jazyce
Stigma of basic education?
Popis výsledku anglicky
Achieved education decides the asserting oneself on the labour market, it is the yardstick of social status and from achieved education we also deduce the social capital of an individual today. It is thereby normal to endeavour the achievement of the highest education. How do people who prematurely left their education and ended up with basic (compulsory) education live today? The aim of this paper is to approximate, how adults with basic education consider their careers, how successful the job-seekingthey are, and how they come to terms with the fact that it is "normal" to achieve higher education in the run of their careers. The paper stems from data from quality research phase of research supported by the Euroguidance Centre in the Czech Republic in years 2010-2012 on the topic: The needs of adults in relation to the building of their careers and how to satisfy these through career counselling and guidance services.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů