Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání očima patnáctiletých žáků : Česká republika v mezinárodním srovnání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10081161" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10081161 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání očima patnáctiletých žáků : Česká republika v mezinárodním srovnání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdělanostní aspirace adolescentů nezáleží pouze na jejich přáních ale i na jejich rodinném zázemí a předchozí studijní dráze. Cílem kapitoly je zmapovat tyto faktory v České republice v mezinárodním srovnání. Výsledky vychází z mezinárodního šetření PISA 2003.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspirations on university education according to 15 years pupils : the Czech Republic in international comparison

  • Popis výsledku anglicky

    Adolescents? aspirations and expectations guide not only what they choose to study in school, but also how they prepare for life as adults and ultimately the kinds of careers they take on. Since aspirations serve as an important link between adolescents?social origin and the educational and occupational careers they may pursue, their study has naturally been one of the liveliest areas of research in social stratification. Most of the studies have brought forward significant evidence about the role of social origin, ability, and school context in shaping aspirations. There has also been growing attention to the role of institutional context. However, much of the research on the impact of educational systems on aspirations and expectations has been based on a small sample of countries, which limits the generalizability of those findings and prevents sociologists from being able to better weigh the importance of different factors in shaping educational aspirations around the world.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení

  • ISBN

    978-80-7419-032-2

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    495

  • Název nakladatele

    Sociologické nakladatelství

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly