Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání očima patnáctiletých žáků : Česká republika v mezinárodním srovnání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F10%3A10081161" target="_blank" >RIV/00216208:11230/10:10081161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Šance na dosažení vysokoškolského vzdělání očima patnáctiletých žáků : Česká republika v mezinárodním srovnání
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělanostní aspirace adolescentů nezáleží pouze na jejich přáních ale i na jejich rodinném zázemí a předchozí studijní dráze. Cílem kapitoly je zmapovat tyto faktory v České republice v mezinárodním srovnání. Výsledky vychází z mezinárodního šetření PISA 2003.
Název v anglickém jazyce
Aspirations on university education according to 15 years pupils : the Czech Republic in international comparison
Popis výsledku anglicky
Adolescents? aspirations and expectations guide not only what they choose to study in school, but also how they prepare for life as adults and ultimately the kinds of careers they take on. Since aspirations serve as an important link between adolescents?social origin and the educational and occupational careers they may pursue, their study has naturally been one of the liveliest areas of research in social stratification. Most of the studies have brought forward significant evidence about the role of social origin, ability, and school context in shaping aspirations. There has also been growing attention to the role of institutional context. However, much of the research on the impact of educational systems on aspirations and expectations has been based on a small sample of countries, which limits the generalizability of those findings and prevents sociologists from being able to better weigh the importance of different factors in shaping educational aspirations around the world.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nerovnosti ve vzdělávání : od měření k řešení
ISBN
978-80-7419-032-2
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
—
Počet stran knihy
495
Název nakladatele
Sociologické nakladatelství
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—