Gender stereotypes in organizations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00069413" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00069413 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://joedcuso.eu/Journal/Issues/Issue/2013/01" target="_blank" >http://joedcuso.eu/Journal/Issues/Issue/2013/01</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender stereotypes in organizations
Popis výsledku v původním jazyce
This study is focused on stereotypes of women as managers. The literature review summarizes the most common areas of gender stereotypes. In the empirical part we conducted research on a sample of 111 respondents (students). Research data was obtained byadministration of translated and adapted questionnaire Women as Managers Scale (L. Peters et al.). Psychometric analysis of the questionnaire was conducted and its factor structure verifi ed. The goal of this study was to create and pilot Czech adaptation of the questionnaire as an instrument for diagnostics of gender stereotypes in different types of organizations (schools, corporate and public sector).
Název v anglickém jazyce
Gender stereotypes in organizations
Popis výsledku anglicky
This study is focused on stereotypes of women as managers. The literature review summarizes the most common areas of gender stereotypes. In the empirical part we conducted research on a sample of 111 respondents (students). Research data was obtained byadministration of translated and adapted questionnaire Women as Managers Scale (L. Peters et al.). Psychometric analysis of the questionnaire was conducted and its factor structure verifi ed. The goal of this study was to create and pilot Czech adaptation of the questionnaire as an instrument for diagnostics of gender stereotypes in different types of organizations (schools, corporate and public sector).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Journal of Education, Culture and Society
ISSN
2081-1640
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
30-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—