Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusive education - a challenge for organizational learning in schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00069597" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00069597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusive education - a challenge for organizational learning in schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we focus on organizational learning in schools and its specific focus on the inclusion of pupils. The aim of this paper is to show the following: (1) How the topic of learning of pupils with special educational needs becomes a theme of organizational learning; (2) In what groups people at school learn from each other to support pupils with special educational needs; (3) What factors support organizational learning at school linked to learning of pupils with special educational needs; (4)What strategies of school leadership and management can be considered supportive in relation to the creation of the inclusive school We perceive organizational learning as an exogenous and endogenous process (depending on the level of involvement of people and on the context), which has a major impact on the performance of an organization and which causes changes of a cognitive and behavioural nature.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusive education - a challenge for organizational learning in schools

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we focus on organizational learning in schools and its specific focus on the inclusion of pupils. The aim of this paper is to show the following: (1) How the topic of learning of pupils with special educational needs becomes a theme of organizational learning; (2) In what groups people at school learn from each other to support pupils with special educational needs; (3) What factors support organizational learning at school linked to learning of pupils with special educational needs; (4)What strategies of school leadership and management can be considered supportive in relation to the creation of the inclusive school We perceive organizational learning as an exogenous and endogenous process (depending on the level of involvement of people and on the context), which has a major impact on the performance of an organization and which causes changes of a cognitive and behavioural nature.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů