Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fakes, Forgeries, and Robots: From the comedy of substitution to the theatre of affect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00070973" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00070973 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cafe-neu-romance.com/press-media/cnr-2013/cnr-2013-lectures-jana-horakova-(cze)" target="_blank" >http://www.cafe-neu-romance.com/press-media/cnr-2013/cnr-2013-lectures-jana-horakova-(cze)</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fakes, Forgeries, and Robots: From the comedy of substitution to the theatre of affect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    I would like to deal with the blind spot in the spectrum of ROBOTS' interpretations. So far, Robots have been taken as a natural part of our culture. We can meet with them on movie screens, on pages of sci-fi magazines and books, in toyshops and household appliances shops, or in factories, we can see them in rescue operations and space expeditions on TV, etc. However, the original Robots, the drama characters, which were for the first time introduced to the world in the play R. U. R., Rossum's UniversalRobots (1920/21) by Karel Capek, has been escaping serious analyses from the aesthetics point of view. Therefore, I would like to go back to the roots of the Robot's meaning, to introduce the Robot as a special kind of artistic medium. The Robot will beanalysed within the perspective of semiology of theatre, and semiology of fakes and forgeries.

  • Název v anglickém jazyce

    Fakes, Forgeries, and Robots: From the comedy of substitution to the theatre of affect

  • Popis výsledku anglicky

    I would like to deal with the blind spot in the spectrum of ROBOTS' interpretations. So far, Robots have been taken as a natural part of our culture. We can meet with them on movie screens, on pages of sci-fi magazines and books, in toyshops and household appliances shops, or in factories, we can see them in rescue operations and space expeditions on TV, etc. However, the original Robots, the drama characters, which were for the first time introduced to the world in the play R. U. R., Rossum's UniversalRobots (1920/21) by Karel Capek, has been escaping serious analyses from the aesthetics point of view. Therefore, I would like to go back to the roots of the Robot's meaning, to introduce the Robot as a special kind of artistic medium. The Robot will beanalysed within the perspective of semiology of theatre, and semiology of fakes and forgeries.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů