Peer Review in School Self-evaluation: Cultivating Skills in Data Use
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00071198" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00071198 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/13:10189605 RIV/62690094:18440/13:50001903
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Peer Review in School Self-evaluation: Cultivating Skills in Data Use
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on peer review used by schools as a means of support for mutual learning and the development of staff professionalism. It is based on empirical material gained from The Road to Quality Improvement, a Czech national project designedto support self-evaluation in schools. Data from 32 schools were collected by questionnaire surveys, interviews, focus groups and document analysis. Main findings are as follows: (1) a condition for successful peer review is previous experience of evaluation activities and work with data; (2) peer review develops participants? sensitivity in terms of the need for the development of evaluation skills; (3) evaluation activities and work with data develop participants? professionalism and their potential to contribute to school development.
Název v anglickém jazyce
Peer Review in School Self-evaluation: Cultivating Skills in Data Use
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on peer review used by schools as a means of support for mutual learning and the development of staff professionalism. It is based on empirical material gained from The Road to Quality Improvement, a Czech national project designedto support self-evaluation in schools. Data from 32 schools were collected by questionnaire surveys, interviews, focus groups and document analysis. Main findings are as follows: (1) a condition for successful peer review is previous experience of evaluation activities and work with data; (2) peer review develops participants? sensitivity in terms of the need for the development of evaluation skills; (3) evaluation activities and work with data develop participants? professionalism and their potential to contribute to school development.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
30-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—