The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00072358" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00072358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Popis výsledku v původním jazyce
This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotionalrecognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simplefacial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.
Název v anglickém jazyce
The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome
Popis výsledku anglicky
This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotionalrecognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simplefacial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Klinická psychologie a osobnost
ISSN
1805-6393
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 2
Číslo periodika v rámci svazku
č. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
15-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—