Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00072358" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00072358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotionalrecognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simplefacial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.

  • Název v anglickém jazyce

    The Comparative Study of Facial Emotion Recognition Ability in ADHD individuals and individuals with High Functioning Autism / Asperger syndrome

  • Popis výsledku anglicky

    This study describes and compares the facial emotion recognition abilities and specific recognition profiles of ADHD individuals and HFA/AS individuals in review- related articles selected from the last 10 years. It is concluded that, in facial emotionalrecognition tasks, individuals from the HFA/AS groups out-perform those from the ADHD groups. HFA/AS groups showed impairments only for complex tasks which required the detection of subtle facial expressions. ADHD groups showed deficits for more simplefacial labeling tasks. Directions calling for further study are pointed out.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Klinická psychologie a osobnost

  • ISSN

    1805-6393

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    č. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    15-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus