Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optical Art before Assisi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F13%3A00090445" target="_blank" >RIV/00216224:14210/13:00090445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    Optical Art before Assisi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Herbert L. Kessler’s text, published in „LIimage en questions. Pour Jean Wirth“ (volume published in honour to one of the most important and innovative medievalists of recent years, Jean Wirth), examines the Umbrian fresco cycle in a light of Wirth’s arguments and Kessler’s indisputable inspiration by this scholar. The Umbrian fresco cycle in San Pietro in Valle (near Ferentillo in Umbria, Italy) from the late twelfth century, was fully appreciated only after purification and restorations in the 1980s. Before that, it was frequently claimed that the optical art came back in the thirteenth century with the fresco cycle of San Francesco in Assisi and by Giotto’s transformation of the art. The frescoes from San Pietro in Valle (no more than sixty kilometres from Assisi) had been studied merely by few scholars, though, including Jean Wirth and Serena Romano.

  • Název v anglickém jazyce

    Optical Art before Assisi

  • Popis výsledku anglicky

    Herbert L. Kessler’s text, published in „LIimage en questions. Pour Jean Wirth“ (volume published in honour to one of the most important and innovative medievalists of recent years, Jean Wirth), examines the Umbrian fresco cycle in a light of Wirth’s arguments and Kessler’s indisputable inspiration by this scholar. The Umbrian fresco cycle in San Pietro in Valle (near Ferentillo in Umbria, Italy) from the late twelfth century, was fully appreciated only after purification and restorations in the 1980s. Before that, it was frequently claimed that the optical art came back in the thirteenth century with the fresco cycle of San Francesco in Assisi and by Giotto’s transformation of the art. The frescoes from San Pietro in Valle (no more than sixty kilometres from Assisi) had been studied merely by few scholars, though, including Jean Wirth and Serena Romano.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    L’Image en questions. Pour Jean Wirth

  • ISBN

    9782600017084

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    50-55

  • Počet stran knihy

    343

  • Název nakladatele

    Librairie Droz

  • Místo vydání

    Geneva

  • Kód UT WoS kapitoly