Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Procrastination dissected: The actual role of delay, trait anxiety and self-regulation in subjective perception of oneself as a procrastinator

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076018" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Procrastination dissected: The actual role of delay, trait anxiety and self-regulation in subjective perception of oneself as a procrastinator

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study explores the concept of procrastination as an essentially subjective phenomenon which is only partly dependent on actual delay and self-regulation problems. A sample of college students completed measures of academic procrastination, task-related delay, task-related subjective procrastination and anxiety, performance-inhibiting and performance-enhancing trait anxiety, self-efficacy, self-esteem, and cognitive self-regulatory capacity. The study yielded a number of interesting findings. First,while procrastination was negatively related to both self-esteem and self-efficacy, performance-enhancing anxiety, a positive predictor of procrastination, correlated positively with both of these variables. Indeed, cluster analysis revealed three distinct groups of procrastinators, one of which showed relatively good self-regulatory skills, positive self-image and low anxiety despite high levels of both subjective procrastination and delay.

  • Název v anglickém jazyce

    Procrastination dissected: The actual role of delay, trait anxiety and self-regulation in subjective perception of oneself as a procrastinator

  • Popis výsledku anglicky

    The study explores the concept of procrastination as an essentially subjective phenomenon which is only partly dependent on actual delay and self-regulation problems. A sample of college students completed measures of academic procrastination, task-related delay, task-related subjective procrastination and anxiety, performance-inhibiting and performance-enhancing trait anxiety, self-efficacy, self-esteem, and cognitive self-regulatory capacity. The study yielded a number of interesting findings. First,while procrastination was negatively related to both self-esteem and self-efficacy, performance-enhancing anxiety, a positive predictor of procrastination, correlated positively with both of these variables. Indeed, cluster analysis revealed three distinct groups of procrastinators, one of which showed relatively good self-regulatory skills, positive self-image and low anxiety despite high levels of both subjective procrastination and delay.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů