Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076806" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.spao.sk/program-a-sympozia" target="_blank" >http://www.spao.sk/program-a-sympozia</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Seberegulace je základním aspektem fungování zahrnující modulaci chování i prožívání. Seberegulační strategie působí jako protektivní faktory, které pozitivně ovlivňují další život. Ve výzkumu jsme se zaměřili na seberegulaci v souvislosti se zvládáním stresu, výchovnými styly, self-efficacy a sebehodnocením v období klíčovém pro rozvoj seberegulačních strategií. Soubor je tvořen studenty MU (19-29 let), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení, Dotazníky sociální a akademické seberegulace, Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti, Inventář copingových strategií a Škálu vnímaného rodičovského stylu. Výsledky regresní analýzy ukázaly, že největší podíl variability akademické seberegulace vysvětlují copingové strategie (zejména sociální opora a vyhýbání se problému) u sociální seberegulace vysvětlují největší podíl self-charakteristiky (zejména self-efficacy).
Název v anglickém jazyce
Development of self-regulatory strategies in the emerging adulthood
Popis výsledku anglicky
Self-regulation is fundamental aspect of functioning involving behavior and experience modulation. Self-regulatory strategies serve as protective factors that positively influence future life. We focused on self-regulation in the context of coping with stress, parenting styles, self-efficacy and self-esteem in a crucial period for the development of self-regulatory strategies. Sample consisted of MU students (19-29 years) who completed online questionnaires: Rosenberg Self-esteem Scale, Academic and Social SOC Questionnaires, Generalized Self-Efficacy Scale, Coping Strategies Inventory and Perception of Parents Scale. Regression analysis results showed that biggest variability proportion of academic self-regulation types was explained coping strategies(especially social support and problem avoidance). Self-characteristics (especially self-efficacy) explained biggest variability in social self-regulation.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů