Seberegulace v kontextu vynořující se dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084043" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Seberegulace v kontextu vynořující se dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Škola a přátelé jsou dvěma nejdůležitějšími oblastmi v životě vysokoškolských studentů. Schopnosti navazovat a udržovat uspokojivé sociální vztahy a adekvátně zvládat školní požadavky jsou významnou součástí seberegulace. Spolu s výchovným stylem rodičů,různými aspekty sebepojetí a způsoby zvládání stresu jsme seberegulaci zkoumali u 589 studentů VŠ (437 žen, průměrný věk 21,9 let, 65 % společenskovědní obor), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RSES), Dotazníky sociálnía akademické seberegulace (Social / Academic SOC Questionnaire), Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti (GSES), Inventář copingových strategií (CSI) a Škálu vnímaného rodičovského stylu (POPS). U sociální seberegulace jsme zjistili genderové rozdíly (ženy dosahovaly vyšších hodnot) a rozdíly podle oboru studia, kde měli vyšší úroveň studenti společenskovědního oboru ve srovnání s přírodovědně orientovanými studenty. V oblasti akademické seberegulace nebyly zjištěny žádné rozdíly
Název v anglickém jazyce
Self-regulation in the context of emerging adulthood
Popis výsledku anglicky
School and friends are the two most important areas in the life of university students. Ability to make and keep satisfactory social relationships and adequately deal with the demands of school are important parts of self-regulation. Along with the perceived parenting style, different aspects of self-concept and coping strategies, we examined self-regulation among 589 university students (437 women, average age 21.9 years, 65% of humanities), who completed the online questionnaire: Rosenberg Self-EsteemScale (RSES), Social and Academic Self-Regulation Questionnaires (Social / Academic SOC Questionnaire), Generalized Self-Efficacy Scale (GSES), Coping Strategies Inventory (CSI) and Perception of Parents Scale (POPS). In social self-regulation, we foundgender differences (women scored higher), and differences according to specialization of study where humanities students had higher levels compared to science-oriented students. No differences were found in the area of academic self-regu
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů