Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seberegulace v kontextu vynořující se dospělosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084043" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Seberegulace v kontextu vynořující se dospělosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Škola a přátelé jsou dvěma nejdůležitějšími oblastmi v životě vysokoškolských studentů. Schopnosti navazovat a udržovat uspokojivé sociální vztahy a adekvátně zvládat školní požadavky jsou významnou součástí seberegulace. Spolu s výchovným stylem rodičů,různými aspekty sebepojetí a způsoby zvládání stresu jsme seberegulaci zkoumali u 589 studentů VŠ (437 žen, průměrný věk 21,9 let, 65 % společenskovědní obor), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení (RSES), Dotazníky sociálnía akademické seberegulace (Social / Academic SOC Questionnaire), Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti (GSES), Inventář copingových strategií (CSI) a Škálu vnímaného rodičovského stylu (POPS). U sociální seberegulace jsme zjistili genderové rozdíly (ženy dosahovaly vyšších hodnot) a rozdíly podle oboru studia, kde měli vyšší úroveň studenti společenskovědního oboru ve srovnání s přírodovědně orientovanými studenty. V oblasti akademické seberegulace nebyly zjištěny žádné rozdíly

  • Název v anglickém jazyce

    Self-regulation in the context of emerging adulthood

  • Popis výsledku anglicky

    School and friends are the two most important areas in the life of university students. Ability to make and keep satisfactory social relationships and adequately deal with the demands of school are important parts of self-regulation. Along with the perceived parenting style, different aspects of self-concept and coping strategies, we examined self-regulation among 589 university students (437 women, average age 21.9 years, 65% of humanities), who completed the online questionnaire: Rosenberg Self-EsteemScale (RSES), Social and Academic Self-Regulation Questionnaires (Social / Academic SOC Questionnaire), Generalized Self-Efficacy Scale (GSES), Coping Strategies Inventory (CSI) and Perception of Parents Scale (POPS). In social self-regulation, we foundgender differences (women scored higher), and differences according to specialization of study where humanities students had higher levels compared to science-oriented students. No differences were found in the area of academic self-regu

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů