Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social self-regulation in the context of applied parental styles and preferred styles of coping in early and middle adolescence - pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00092146" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00092146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/182.pdf" target="_blank" >http://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/182.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/ejsbs.182" target="_blank" >10.15405/ejsbs.182</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social self-regulation in the context of applied parental styles and preferred styles of coping in early and middle adolescence - pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented study is focused on mapping the topics of intentional self-regulation and coping in early and middle adolescence and selected contexts as gender differences and academic achievement. In this area we were interested in the relationship of self-regulation mechanisms, ways of spending free time and also the development of self-regulation in the context of coping, self-efficacy and self-esteem during adolescence. A significant connection between self-regulation and active coping strategies was found. We also found out that higher levels of elective selection and optimisation are associated with academic outcomes. Suggestions for following research and implications of our findings will be discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Social self-regulation in the context of applied parental styles and preferred styles of coping in early and middle adolescence - pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study is focused on mapping the topics of intentional self-regulation and coping in early and middle adolescence and selected contexts as gender differences and academic achievement. In this area we were interested in the relationship of self-regulation mechanisms, ways of spending free time and also the development of self-regulation in the context of coping, self-efficacy and self-esteem during adolescence. A significant connection between self-regulation and active coping strategies was found. We also found out that higher levels of elective selection and optimisation are associated with academic outcomes. Suggestions for following research and implications of our findings will be discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The European Journal of Social & Behavioural Sciences

  • ISSN

    2301-2218

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    2014-2027

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus