Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085155" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.spao.eu/files/spo-proceedings14.pdf" target="_blank" >http://www.spao.eu/files/spo-proceedings14.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj seberegulačních strategií v období vynořující se dospělosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Seberegulace je základním aspektem fungování zahrnující modulaci chování i prožívání. Seberegulační strategie působí jako protektivní faktory, které pozitivně ovlivňují další život. Ve výzkumu jsme se zaměřili na seberegulaci v souvislosti se zvládáním stresu, výchovnými styly, self-efficacy a sebehodnocením v období klíčovém pro rozvoj seberegulačních strategií. Soubor je tvořen studenty MU (19-29 let), kteří vyplnili online dotazníky: Rosenbergovu škálu sebehodnocení, Dotazníky sociální a akademické seberegulace, Škálu generalizovaného pocitu vlastní účinnosti, Inventář copingových strategií a Škálu vnímaného rodičovského stylu. Výsledky regresní analýzy ukázaly, že největší podíl variability akademické seberegulace vysvětlují copingové strategie (zejména sociální opora a vyhýbání se problému) u sociální seberegulace vysvětlují největší podíl self-charakteristiky (zejména self-efficacy).

  • Název v anglickém jazyce

    Development of self-regulatory strategies in the emerging adulthood

  • Popis výsledku anglicky

    Self-regulation is fundamental aspect of functioning involving behavior and experience modulation. Self-regulatory strategies serve as protective factors that positively influence future life. We focused on self-regulation in the context of coping with stress, parenting styles, self-efficacy and self-esteem in a crucial period for the development of self-regulatory strategies. Sample consisted of MU students (19-29 years) who completed online questionnaires: Rosenberg Self-esteem Scale, Academic and Social SOC Questionnaires, Generalized Self-Efficacy Scale, Coping Strategies Inventory and Perception of Parents Scale. Regression analysis results showed that biggest variability proportion of academic self-regulation types was explained coping strategies(especially social support and problem avoidance). Self-characteristics (especially self-efficacy) explained biggest variability in social self-regulation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociálne procesy a osobnosť 2014. Človek a spoločnosť

  • ISBN

    9788089524181

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    354-362

  • Název nakladatele

    Spoločenskovedný ústav SAV Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Stará Lesná, Slovensko

  • Datum konání akce

    18. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku