School as learning organization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00076854" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00076854 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
maďarština
Název v původním jazyce
Az iskola mint tanuló szervezet
Popis výsledku v původním jazyce
The study aimed at defining the concept of the organizational learning and learning organization (LO), exploring the characteristics of LO based on Senge's model. It scrutinizes the socio-economic environment of schools looking for that how this environment influences schools for changing their organization. Linked to this the study gives an overview about the change of the concept of learning and schooling during the transmission period from the industrial to the knowledge society. Based on some key RDI project it introduces the characteristics of the LO, the role of the leadership in forming this, and the overall effect on the students' learning results. Lastly, it draws up a model which can lead schools towards becoming LO.
Název v anglickém jazyce
School as learning organization
Popis výsledku anglicky
The study aimed at defining the concept of the organizational learning and learning organization (LO), exploring the characteristics of LO based on Senge's model. It scrutinizes the socio-economic environment of schools looking for that how this environment influences schools for changing their organization. Linked to this the study gives an overview about the change of the concept of learning and schooling during the transmission period from the industrial to the knowledge society. Based on some key RDI project it introduces the characteristics of the LO, the role of the leadership in forming this, and the overall effect on the students' learning results. Lastly, it draws up a model which can lead schools towards becoming LO.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Studies in Educational Science
ISBN
9789635087518
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
243-263
Počet stran knihy
290
Název nakladatele
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság
Místo vydání
Budapešť
Kód UT WoS kapitoly
—