Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mickey Spillane's Violent Crusade from Pages to Screen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00077961" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00077961 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mickey Spillane's Violent Crusade from Pages to Screen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The American hard-boiled detective fiction differs from the Classic British 'whodunit' primarily in a frequent use and realistic description of violence. However, violence does not exist only in crime fiction but also in literature as such, painting, theater, in all arts. Cinema, most likely, presents violence in the most vivid terms. Therefore, this article focuses on element of violence and its transformation from page to screen. The 'sample' for the analysis comprises of Mickey Spillane's hard-boileddetective fiction featuring the private detective Mike Hammer, novels I, the Jury (1947), My Gun Is Quick (1950), and Kiss Me, Deadly (1952) which were turned into quintessential films noir of the 1950s ? I, the Jury (1955), Kiss Me, Deadly (1955), andMy Gun Is Quick (1957). Spillane's fiction, scorned by critics, is regarded as overly violent, sadistic, and misogynistic ? nothing like Dashiell Hammett, Raymond Chandler or Ross Macdonald's.

  • Název v anglickém jazyce

    Mickey Spillane's Violent Crusade from Pages to Screen

  • Popis výsledku anglicky

    The American hard-boiled detective fiction differs from the Classic British 'whodunit' primarily in a frequent use and realistic description of violence. However, violence does not exist only in crime fiction but also in literature as such, painting, theater, in all arts. Cinema, most likely, presents violence in the most vivid terms. Therefore, this article focuses on element of violence and its transformation from page to screen. The 'sample' for the analysis comprises of Mickey Spillane's hard-boileddetective fiction featuring the private detective Mike Hammer, novels I, the Jury (1947), My Gun Is Quick (1950), and Kiss Me, Deadly (1952) which were turned into quintessential films noir of the 1950s ? I, the Jury (1955), Kiss Me, Deadly (1955), andMy Gun Is Quick (1957). Spillane's fiction, scorned by critics, is regarded as overly violent, sadistic, and misogynistic ? nothing like Dashiell Hammett, Raymond Chandler or Ross Macdonald's.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Subcarphatian Studies in English Language, Literature and Culture

  • ISBN

    9788379960637

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    179-188

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwesytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

    Rzeszow

  • Místo konání akce

    Rzeszow

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku