Panel 4 Persuasion in Public Discourse: Cognitive and Functional Perspectives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00078714" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00078714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cadaad2014.elte.hu/" target="_blank" >http://cadaad2014.elte.hu/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Panel 4 Persuasion in Public Discourse: Cognitive and Functional Perspectives
Popis výsledku v původním jazyce
The panel aims to investigate persuasion as a rhetorical phenomenon, from both functional and cognitive perspectives. It offers papers that explore how grammar and lexical choice creates persuasive effects and, meanwhile, how such choices co-contribute for the purpose of changing the audience's mental states.
Název v anglickém jazyce
Panel 4 Persuasion in Public Discourse: Cognitive and Functional Perspectives
Popis výsledku anglicky
The panel aims to investigate persuasion as a rhetorical phenomenon, from both functional and cognitive perspectives. It offers papers that explore how grammar and lexical choice creates persuasive effects and, meanwhile, how such choices co-contribute for the purpose of changing the audience's mental states.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů