Propaganda a persvaze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152101" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Propaganda a persvaze
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie představuje úvod do problematiky persvazivní komunikace a činnosti. Nahlíží na problém persvazivní komunikace z různých úhlů pohledu prostřednictvím diachronního zkoumání definic pojmu ve slovníkové a odborné literatuře při zohlednění možnýchkriteriálních vlastností a způsobů kategorizace na jedné straně a výčtu širokého spektra aktivit považovaných za persvazivní/propagandistické jako způsoby realizace na straně druhé. Poskytuje přehled různých teorií a metod vztahujících se ke způsobům jakanalyzovat persvazivní aktivity. Práce se současně snaží představit analytický aparát pro analýzu propagandistické/persvazivní činnosti s využitím metod z oblastí, jako jsou teorie komunikace, pragmatika, rétorika či diskurzivní analýza. Tento analytický aparát následně demonstruje na případových studiích vybraných persvazivních textů.
Název v anglickém jazyce
Propaganda and Persuasion
Popis výsledku anglicky
The book provides an introduction to persuasive communication and persuasive activities. It explores the problem of persuasive communication from different points of view through diachronic investigation of definitions in the dictionary and scholar literature taking into account possible criterial characteristics and categorization on one side and enumeration of a wide range of activities considered as persuasive/propaganda as ways of realization on the other side. It provides an overview of various theories and methods related to ways how to analyse persuasive activities. The book currently tries to introduce an analytical apparatus for analysing propaganda/persuasive activity using methods from different scientific field such as communication theory,pragmatics, rhetoric, and discourse analysis. This analytical apparatus is subsequently demonstrated on case studies of selected persuasive texts.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4345-4
Počet stran knihy
146
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—