Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Propaganda a persvaze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33152101" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33152101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Propaganda a persvaze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie představuje úvod do problematiky persvazivní komunikace a činnosti. Nahlíží na problém persvazivní komunikace z různých úhlů pohledu prostřednictvím diachronního zkoumání definic pojmu ve slovníkové a odborné literatuře při zohlednění možnýchkriteriálních vlastností a způsobů kategorizace na jedné straně a výčtu širokého spektra aktivit považovaných za persvazivní/propagandistické jako způsoby realizace na straně druhé. Poskytuje přehled různých teorií a metod vztahujících se ke způsobům jakanalyzovat persvazivní aktivity. Práce se současně snaží představit analytický aparát pro analýzu propagandistické/persvazivní činnosti s využitím metod z oblastí, jako jsou teorie komunikace, pragmatika, rétorika či diskurzivní analýza. Tento analytický aparát následně demonstruje na případových studiích vybraných persvazivních textů.

  • Název v anglickém jazyce

    Propaganda and Persuasion

  • Popis výsledku anglicky

    The book provides an introduction to persuasive communication and persuasive activities. It explores the problem of persuasive communication from different points of view through diachronic investigation of definitions in the dictionary and scholar literature taking into account possible criterial characteristics and categorization on one side and enumeration of a wide range of activities considered as persuasive/propaganda as ways of realization on the other side. It provides an overview of various theories and methods related to ways how to analyse persuasive activities. The book currently tries to introduce an analytical apparatus for analysing propaganda/persuasive activity using methods from different scientific field such as communication theory,pragmatics, rhetoric, and discourse analysis. This analytical apparatus is subsequently demonstrated on case studies of selected persuasive texts.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4345-4

  • Počet stran knihy

    146

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy