Socializace do školního jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081616" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081616 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Socializace do školního jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. V tomto procesu, označovaném jako socializace do školního jazyka, se žáci učí hovořit kulturně podmíněným způsobem, ve shodě s jazykovými zvyklostmi toho kterého vyučovacího předmětu. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a potéjakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní.
Název v anglickém jazyce
Socialization into School Scientific Language
Popis výsledku anglicky
Students begin to learn particular facts together with ways to talk about them as soon as they enter school. In this process, usually called language socialization or school-language socialization, students learn to use language in a specific culturallydetermined way in accordance with the customary teaching activities of a given school subject. Based on data from the Czech language lessons at the lower secondary schools, the monograph examines how students go through the process of (re)construction ofschool scientific lexicon and how they learn how to work with algorithms as they become the part of the school scientific community.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021080607
Počet stran knihy
188
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—