Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socializace do školního jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00081616" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00081616 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8060-2015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Socializace do školního jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od chvíle, kdy děti vstupují do školy a stávají se žáky, se spolu s učením konkrétních poznatků učí také to, jakým způsobem o nich hovořit. V tomto procesu, označovaném jako socializace do školního jazyka, se žáci učí hovořit kulturně podmíněným způsobem, ve shodě s jazykovými zvyklostmi toho kterého vyučovacího předmětu. Prostřednictvím empirického výzkumu ukotveného ve vyučovacích hodinách českého jazyka na druhém stupni základních škol nejprve popisuje, jak se žáci seznamují se školními pojmy a potéjakým způsobem pronikají do používání jazyka při práci s učebními postupy. Kniha tak ilustruje, jak se žáci stávají součástí specifického jazykového společenství, které je škole vlastní.

  • Název v anglickém jazyce

    Socialization into School Scientific Language

  • Popis výsledku anglicky

    Students begin to learn particular facts together with ways to talk about them as soon as they enter school. In this process, usually called language socialization or school-language socialization, students learn to use language in a specific culturallydetermined way in accordance with the customary teaching activities of a given school subject. Based on data from the Czech language lessons at the lower secondary schools, the monograph examines how students go through the process of (re)construction ofschool scientific lexicon and how they learn how to work with algorithms as they become the part of the school scientific community.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Učitel a žáci v dialogickém vyučování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788021080607

  • Počet stran knihy

    188

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy