Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Feedback of Undergraduate Students of Educational Faculty on the Assessment of Foreign Language Teaching at their High schools with Regard to Formative Assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611254" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611254 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doivup.upol.cz/artkey/doi-990004-9400_AKTUALNI_PROBLEMY_PEDAGOGIKY_VE_VYZKUMECH_STUDENTU_DOKTORSKYCH_STUDIJNICH_PROGRAMU_XVI_Working_Academics_Value_.php?back=/doilist.php?nsgroup=PDF&wide=1" target="_blank" >https://doivup.upol.cz/artkey/doi-990004-9400_AKTUALNI_PROBLEMY_PEDAGOGIKY_VE_VYZKUMECH_STUDENTU_DOKTORSKYCH_STUDIJNICH_PROGRAMU_XVI_Working_Academics_Value_.php?back=/doilist.php?nsgroup=PDF&wide=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Feedback of Undergraduate Students of Educational Faculty on the Assessment of Foreign Language Teaching at their High schools with Regard to Formative Assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims to find out, on the basis of feedback of first-year students at university, how students perceive different forms of formative assessment that they encountered at high school in the area of foreign language learning. According to the presented results, students found the assessment mostly helpful and important in terms of their studying. We can also claim, that in most cases the assessment was done in a formative way as an evidence of learning (in terms of where they are in their educational process and how to best get there) seems to be apparent in students’ answers. On the other hand, peer-assessment seems to be neglected.

  • Název v anglickém jazyce

    Feedback of Undergraduate Students of Educational Faculty on the Assessment of Foreign Language Teaching at their High schools with Regard to Formative Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to find out, on the basis of feedback of first-year students at university, how students perceive different forms of formative assessment that they encountered at high school in the area of foreign language learning. According to the presented results, students found the assessment mostly helpful and important in terms of their studying. We can also claim, that in most cases the assessment was done in a formative way as an evidence of learning (in terms of where they are in their educational process and how to best get there) seems to be apparent in students’ answers. On the other hand, peer-assessment seems to be neglected.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI

  • ISBN

    978-80-244-6011-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    362-370

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    4. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku