Feedback of Undergraduate Students of Educational Faculty on the Assessment of Foreign Language Teaching at their High schools with Regard to Formative Assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611254" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doivup.upol.cz/artkey/doi-990004-9400_AKTUALNI_PROBLEMY_PEDAGOGIKY_VE_VYZKUMECH_STUDENTU_DOKTORSKYCH_STUDIJNICH_PROGRAMU_XVI_Working_Academics_Value_.php?back=/doilist.php?nsgroup=PDF&wide=1" target="_blank" >https://doivup.upol.cz/artkey/doi-990004-9400_AKTUALNI_PROBLEMY_PEDAGOGIKY_VE_VYZKUMECH_STUDENTU_DOKTORSKYCH_STUDIJNICH_PROGRAMU_XVI_Working_Academics_Value_.php?back=/doilist.php?nsgroup=PDF&wide=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Feedback of Undergraduate Students of Educational Faculty on the Assessment of Foreign Language Teaching at their High schools with Regard to Formative Assessment
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims to find out, on the basis of feedback of first-year students at university, how students perceive different forms of formative assessment that they encountered at high school in the area of foreign language learning. According to the presented results, students found the assessment mostly helpful and important in terms of their studying. We can also claim, that in most cases the assessment was done in a formative way as an evidence of learning (in terms of where they are in their educational process and how to best get there) seems to be apparent in students’ answers. On the other hand, peer-assessment seems to be neglected.
Název v anglickém jazyce
Feedback of Undergraduate Students of Educational Faculty on the Assessment of Foreign Language Teaching at their High schools with Regard to Formative Assessment
Popis výsledku anglicky
This paper aims to find out, on the basis of feedback of first-year students at university, how students perceive different forms of formative assessment that they encountered at high school in the area of foreign language learning. According to the presented results, students found the assessment mostly helpful and important in terms of their studying. We can also claim, that in most cases the assessment was done in a formative way as an evidence of learning (in terms of where they are in their educational process and how to best get there) seems to be apparent in students’ answers. On the other hand, peer-assessment seems to be neglected.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI
ISBN
978-80-244-6011-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
362-370
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
4. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—